Czym jest DBMS oraz jakie korzyści mogłoby przynieść stosowanie takiego systemu?

Wedle najświeższych badań statystycznych aż 97% specjalistów ds. marketingu do wykonywania działań związanych z marketingiem wykorzystuje specjalistycznych i dedykowanych konkretnej firmie baz danych.

promocje

Autor: DigitalRalph
Źródło: http://www.flickr.com
Mogą być to bazy odnoszące się do nie tylko aktualnych klientów, lecz także historia ich zamówień. Na takiej bazie można prowadzić badania predykcyjne, które mogłyby dopomóc przepowiedzieć tendencje w postawach klientów.

W tego typu sposób propozycja mogłaby być w większym stopniu zindywidualizowana oraz dopasowana niż gdyby z tych baz danych nie korzystali. W internecie funkcjonują tak darmowe bazy danych jak i indywidualne. Te drugie to bazy danych interesantów konkretnych firm. Takie marketingowe bazy danych w niezwykle wydatny sposób pomagają sprzedawać przeróżne produkty różnego typu odbiorcom. Marketing kampanie z influencerami oparty o bazy danych pozwala dokładniej zrozumieć zachowania obecnych i przyszłych odbiorców, a przez to także przewidywać ich zachowania. Naturalnie bez ingerowania w ich intymność, gdyż odbiorcy musieli w przeszłości dać zgodę na wykorzystanie swoich danych osobowych.
Bardzo łatwo do nabycia są bazy danych firm. Bazy te mogą być podzielone na miasta albo profile działalności. Są również bazy danych telefonów komórkowych klientów prywatnych. Również z podzieleniem na różne preferencje, np. chęć podpisania ubezpieczenia na życie czy też potrzebę inwestowania pieniędzy. Ogólnie rzecz biorąc bazy podzielone są na profile rodzaju B2B (Business to Business) czy B2C (Business to Customer).

Są to prawdopodobnie bardzo dobre narzędzia marketingowe, gdyż posiadają dosłownie wiele milionów potencjalnych klientów, do których należy wyłącznie wysłać swoją ofertę. Jeśli do nabycia dla wszystkich bazy są tak bogate, wystarczyłoby sobie wyobrazić potencjał drzemiący w bazach, jakie mogą zostać utworzone na własne potrzeby.