Nowe techniki przekazywania wiedzy dla osób dojrzałych i powtarzania wiedzy

W świecie nauki, a od niedawna także w biznesowym, egzystuje pogląd, iż użycie gier symulacyjnych w trakcie szkoleń przynosi same profity. Na pewno zabawy decyzyjne, zwiększają atrakcyjność szkoleń, lecz czy uzyska się dzięki nim rezultaty, o których mowa? Co zyskujemy wnosząc ten przedmiot do szkolenia? Czy taka zabawa będzie odebrana poważnie przez uczestników szkolenia?

gra towarzyska

Autor: vastateparksstaff
Źródło: http://www.flickr.com
Jest całkiem sporo gier, w których członkowie zespołu przybierają pewne role. Rozpowszechniona mafia, gry RPG, gry strategiczne… Wszyscy dość ochoczo w nie grają, bo mają wrażenie, że sporo jest w ich rękach i że świadomie kreują życie danej osoby. Lecz została stworzona pula gier, która ma na celu wyrobić u graczy konkretne mechanizmy zachowań, nauczyć ich pewnych treści lub najzwyczajniej w świecie powtórzyć uzyskaną wiedzę.

Czemu stało się to popularne? Bowiem zgodnie z teoriami psychologii uczenia się dowiedziono, iż wszyscy najskuteczniej uczą się przez działanie. Istnieje przekonanie, iż gry symulacyjne potrafią dobrze uczyć osoby dorosłe, które z założenia trudniej zdobywają nowe zagadnienia i czasem mają własne, wyrobione przez całe życie sposoby wykonania albo pracy czegoś i bardzo ciężko zmienić ich nastawienie. Gry symulacyjne szkoleniowe czy warsztatowe mają w tym pomóc. Celem gier jest ułatwienie rozwiązywania kłopotów, szybka ocena sytuacji, kierowanie zespołem w chwilach kryzysowych.

Gry mają także za zadanie ukazanie, że popełnione błędy można naprawić oraz że rozplanowanie zadań w teamie może dać naprawdę dobre efekty.

Zaciekawiły Cię dodatkowe info przedstawione w tym wpisie? Niezwykle przyjemnie zatem będzie nam podzielić się z Tobą następnymi wątkami. Czekamy na ocenę!

Można się na nie natknąć zarówno na szkoleniu dla całego personelu i kadry kierowniczej, lecz często urozmaicane są nimi szkolenia dla trenerów (). Warsztaty przeprowadzane przez profesjonalne firmy już nie wyglądają jak wykłady dla publiczności, po których następuje sprawdzian z wiedzy z określonego tematu. Teraz szkolenia dla trenerów, dla pracowników i dla kadry kierowniczej są multimedialne, często angażują uczestników do pracy i myślenia i są ukierunkowane na zdobywanie wiedzy w praktyce.