Również niezastąpionym elementem niejednej firmy jest service desk Jest to system, który został powołany do tego, ażeby płynnie i w szybki sposób reagować na powstające kłopoty w przedsiębiorstwie. Pozwala on na rychłe a jednocześnie skuteczne usuwanie problemów technicznych. Dzięki niemu tworzone są szybkie i owocne możliwości rozstrzygnięcia przeróżnych, pojawiających się w organizacji kłopotów natury technicznej. Odnosi się on z reguły do branży informatycznej. Funkcjonuje on z reguły, jako grupa, zespół lub sekcja. Obejmuje on takie działania, jak na przykład: pomoc skierowana do nabywców, pomoc skierowana do zatrudnionych, rejestrowanie pewnych powiadomień, prowadzenie baz danych.
Jeśli chodzi o konsulting it to w odróżnieniu od outsourcingu it jest to usługa konsultacyjna, która umacnia wdrażanie rozwiązań technologii informatycznych a także ich późniejsze utrzymania. Zadania do niego należące to na przykład ocena sytuacji oraz potrzeb użytkowników, doradztwo w zakresie zastosowania nowoczesnej technologii informatycznej w procesach biznesowych oraz wszechobejmująca opieka serwisowa, czyli dokształcania, dokumentacje, wsparcie online.