Bardzo ważna jest także właściwa obsługa klienta. Dotyczy to głównie wszelkich punktów handlowych. Stąd też wielu właścicieli sklepów wprowadza odpowiedni plan plan restrukturyzacyjny obsługi klienta, który jest następnie wprowadzany w życie we wszystkich punktach. Jest to szczegółowy scenariusz, który opisuje mnóstwo prawdopodobnych sytuacji, które mogą się zdarzyć podczas obsługiwania klienta. Określa on kolejne etapy, a także podpowiada pracownikom sklepu, jak powinni się zachować i co muszą powiedzieć. Oczywiście, jest to tylko szkielet, na podstawie którego każdy pracownik musi wypracować sobie swój styl obsługi klienta.
W teorii wszystko jest piękne, tymczasem nie zawsze znajduje to odzwierciedlenie w praktyce. Nie każdy z naszych pracowników urodził się doskonałym sprzedawcą, dlatego naszą powinnością jest pomoc tym osobom, które nie radzą sobie z klientem. Odpowiednie szkolenia sprzedaż mogą pomóc naszym sprzedawcom przekroczyć wewnętrzne przeszkody, jak również odkryć w sobie nieznane dotąd zdolności. Uczą one odpowiednich technik sprzedaży, a także sztuki przekonywania, tak koniecznej w handlu. Wpływają one na wyniki pracy, co natychmiast przenosi się na nasze zyski. Warto także zorganizować takie szkolenia dla kadry kierowniczej. Nasi menedżerowie posiądą nowe, pomocne umiejętności, takie jak właściwe kierowanie załogą, czy zarządzanie zadaniami.