Jak w praktyce najszybciej zachęcić do produktu?

Rzecz jasna prezentując go w jak najlepszym świetle i tworząc w nas poczucie, że jest nieodzowny
Gdy zaczynami analizować zwyczaje konsumenckie, bardzo wyraźnie rzuca się w oczy kwestia, którą stanowią miedzy innymi przyzwyczajenie.

Ekron telefonu

Autor: Sebastian Michalke
Źródło: http://www.flickr.com
wyjazdy

Autor: HazteOir.org
Źródło: http://www.flickr.com
Jeżeli już się do czegoś przyzwyczaimy i stanie się to naszym nawykiem, zaczynamy traktować to, jako nieodłączną część naszego życia. Tego rodzaju mechanizm stosują chociażby fachowcy od reklamy i marketingu.
rachunki
Reklama ma nas zaciekawić i skłonić do zakupienia wybranego produktu, czy też skorzystania z konkretnej usługi. Aby tak się stało musi w pierwszej kolejności wywołać w nas wrażenie, że poszczególna rzecz jest nam faktycznie potrzebna w życiu i że nie sposób się bez niej obejść, kiedy już się z nią zetknęliśmy. Dlatego współczesna reklama (kasetony Kraków) musi być jak najbliżej ludzi. Różnego rodzaju breloki, które możemy przywiesić do kluczy, którymi codziennie otwieramy i zamykamy drzwi domu, niebanalna odzież reklamowa, którą często nosimy, gdyż jest komfortowa i atrakcyjnie wygląda, magnesy na lodówkę – te i inne przykłady pokazują, że specjaliści od marketingu starają się właśnie w taki sposób zapoznać klienta z danym produktem, z konkretną marką i podświadomie przyzwyczaić go do korzystania z jej usług również w przyszłości.

Czy jeśli mamy świadomość jak funkcjonuje ten mechanizm, jesteśmy w stanie mniej ulegać różnym gadżetom czy też produktom reklamowym? Jest to oczywiście kwestia indywidualna, jednak należy przyznać, że dziś niełatwo obyć się bez tego typu rzeczy i że rzeczywiście już się do nich w jakiś sposób przyzwyczailiśmy, chociaż nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę.